روش تاسیس صندوق قرض الحسنه فامیلی

صندوق قرض الحسنه فامیلی

از جمله سنت های دیرین ایرانیان تشمیل صندوق قرض الحسنه خانوادگی است که امید است که با تاسیس گروهی کوچک مشکلی از اعضای صندوق حل شود

شروع کار و تاسیس صندوق قرض الحسنه دوستانه یا خانوادگی خیلی ساده است و مزیت های زیادی هم دارد چرا که فرهنگ قرض الحسنه تاثیر مثبتی در سطح خانواده ها نیز دارد. همانطور که می دانیم دریافت وام از طرف بانک ها اگر نگوییم محال اما واقعا سخت است ، داشتن شرایط مختلف معدل گیری و قوانین دست و پا گیر ضمانت و نوبت دهی و کارمزد بالا انسان را از دریافت وام منصرف میکند.

در ابتدا گروهی حداقل ۵ نفره تشکیل دهید که پایه گذار اصلی صندوق باشند سپس با تبلیغ در میان دوستان یا بستگان افرادی بیشتری را به صندوق اضافه کنید حتما لازم است که مقررات صندوق را مکتوب کنید و اعضا اولیه آن را امضا کنند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود بدین منظور نمونه اساسنامه صندوق قرض الحسنه  را جهت استفاده شما آماده کرده ایم حتما از بین اعضا یک مدیر معین کنید که ایشان مدیر صندوق باشد و امور مالی را انجام میدهد.

از مزیت های مهم تاسیس صندوق های قرض الحسنه ایجاد همبستگی در روابط و ایجاد سرمایه ای متوسط از اندوخته اعضا است، همچنین قرض الحسنه سنت نیکی است که در اسلام هم بر آن تاکید زیادی شده است.

در ادامه فعالیت صندوق معمولا مبلغی به عنوان حق عضویت از اعضا دریافت میشود که با تبدیل شدن به مبلغی قابل توجه به صورت قرعه کشی به یک نفر از اعضا اعطا میگردد. بهتر است که در صندوق های خانوادگی مبلغی به عنوان کارمزد یا سود دریافت نشود و هدف این کار را کمک و یاری رسانی به اقوام و حضور در کنار یکدیگر دانست .

اگر تعداد اعضای صندوق شما زیاد شد و نیاز بود کارمندی حداقل به صورت نیمه وقت یا چند روز درهفته روی حساب و کتاب آن نظارت داشته باشد میتوانید برای وام های خود کارمزد کم ۱ تا 4 درصد  تعیین کنید و حقوق کارمند را از محل کارمزد وام ها پرداخت کنید و از نرم افزار قرض الحسنه گندم هم استفاده کنید.

 

چگونه نرم افزار گندم به شما کمک میکند تا صندوق خود را مدیریت کنید !

این نرم افزار با راهکار تحت وب دسترسی به حساب کاربری هر عضو را از طریق اینترنت برای اعضا ایجاد میکند تا به بخش های مختلف صندوق از طریق موبایل یا رایانه شخصی وارد شوند و گزارشات و صورت حساب ها یا حتی عملیات مالی مرتبط با خود را اجرا کنند ، کارکرد این نرم افزار بسیار  است و افرادی که تجربه کمی در استفاده از اینترنت دارند هم میتوانند از آن استفاده کنند .

اعضا صندوق از طریق سایت صندوق یا اپلیکیشن صندوق به بخش های از قبیل موارد زیر دسترسی داشته باشند

– مشاهده صورت حساب خود 

– مشاهده گردش حساب خود و حساب های متصل مانند سایر اعضا خانواده

– مشاهده وام های دریافتی 

– مشاهده بدهی ها و…

با وجود اپلیکیشن موبایلی دسترسی برای همه ساده تر میشود

با کمک اپلیکیشن اندروید گندم حتی نیاز به وارد کردن آدرس اینترنتی صندوق نخواهید داشت. به راحتی وارد میشود . واکنشگرا بودن و وجود نسخه اندروید کمک کرده است تا این نرم افزار درست مانند اینترنت بانک عمل کند و شما بتوانید به راحتی پرداخت حق عضویت، اقساط وام و بررسی وضعیت حساب خود را با موبایل یا هرسیستم دیگری انجام دهید.

به طور خلاصه هر فرد با نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود وارد حساب خود شود و از وضعیت آن مطلع باشد. با کمک درگاه پرداخت آنلاین و آفلاین اقساط و بدهی های خود را پرداخت کند همچنین درخواست وام خود را ثبت میکنند و وضعیت اقساط و صورت حساب های خود را مشاهده میکنند.

وجود ارتباط با مشتریان از طریق سامانه پیامکی به افراد بدهکار و درخواست کنندگان وام پس از موافقت و واریز وام پیامکی ارسال خواهد شد که نیاز به تماس های تلفنی مکرر کاملا برطرف شده است.

انواع گزارش ها به صورت مرتب و با عناوین مختلف در اختیار مدیران صندوق قرار خواهد گرفت. توجه کنید که انجام همین چند مورد به کمک نرم افزار چقدر در زمان و هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد. علاوه بر اینکه موجب اشتیاق بیشتر در اعضای صندوق به حضور در آن و جذب افراد بیشتر خواهد شد، همچنین مانع از منحل شدن آن نیز خواهد شد.

شما با خرید نرم افزار قرض الحسنه گندم اگر تعداد اعضای صندوق کمتر از ۵۰ حساب باشد حداقل قیمت را می پردازید و در صورت بالاتر بودن به منظور مقرون به صرفه شدن قیمت نرم افزار بر اساس تعداد حساب ها از ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۴۰۰ و ۸۰۰ و نامحدود حساب قیمت گذاری شده است . این نرم افزار توانایی مدیریت حساب ها و بانک ها و موجودی افراد را برای شما به صورت آنی روی سایت و اپ موبایلی فراهم میکند .

تاسیس و شروع صندوق ها مزیت های زیادی دارد مثل حل بخشی از مشکلات اقتصادی کارکنان یا اعضای فامیل و نحوه مدیریت سرمایه های خرد و استفاده در صندوق های قرض الحسنه ضمنا ممکن است در آینده نیاز به نحوه حسابداری صندوق های قرض الحسنه هم داشته باشید که ما همه اطلاعات لازم و مفیدی که برای شما لازم است را در بلاگ و سایت نرم افزار گندم قرار داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *