نسخه جدید سیستم عامل اوبونتو 22.04 منتشر شد

سیستم عامل متن باز اوبنتو اخیرا نسخه جدید با پشتیبانی طولانی مدت به اصطلاح LTS را در نسخه 22.04 منتشر کرد . این سیستم عامل که مورد استقبال بسیار از کاربران رایانه های شخصی و سرور های اینترنتی است دارای محبوبیت زیادی است چرا که بابت استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای و خرید هیچ لایسنسی نیست .

در خصوص اهمیت استفاده از اوبونتو باید به این نکته توجه کنید که حداقل میزان آسیب پذیری برخلاف ویندوز وجود دارد و شما میتوانید ubuntu را در رایانه های ادارات هم نصب و استفاده کنید مدیران IT مجموعه های بزرگی که کاربران آنها با تکنلوژی نرم افزار تحت وب کار میکنند و نیاز به نصب انواع نرم افزارهای پایگاه داده و غیره را ندارند با استفاده از اوبونتوحجم بسیار زیادی در مدیریت هزینه و نگهداری کاهش پیدا میکند و صرفه جویی قابل توجهی بابت خرید لایسنس ها و نصب و نگهداری انواع نرم افزارها ایجاد میگردد مثلا در یک شعبه که از نرم افزار قرض الحسنه گندم استفاده میکنند به راحتی به جای نصب نسخه های بالای ویندوز روی رایانه کارکنان و با منقضی شدن نسخه های قدیمی مانند ویندوز 7 و XP لاجرم باید windows 10 و چندی بعد windows 11 نصب شود و به دلیل سنگین تر بودن سیستم عامل های جدید نیاز به ارتقا سخت افزار هم وجود دارد . در صورتی که عدم استفاده از ویندوز آن هم در موسسات و ادارات عملا مقرون به صرفه و اصولی نیست علی الخصوص اینکه بسیار از موسسات مالی و اعتباری و بانک ها نیاز مستقیمی به سیستم عامل ویندوز ندارند .بلکه صرفا با وجود یک نسخه از مرورگر کروم یا فایرفاکس و اتصال به شبکه داخلی یا اینترنت به طور کامل میتوانند از همه منافع و امکانات نرم افزار مرکزی تحت وب سازمان استفاده کنند .

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در خصوص راه اندازی و جایگزین کردن ویندوز به اوبونتو را دارید با بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

سیستم عامل ابونتو

استفاده از لینوکس در بسیاری از کشور های خارجی حتی در موسسات آموزشی و ادارات بسیار مرسوم است متاسفانه در ایران اینگونه نیست و طیفی از برنامه نویسان از آن استفاده میکنند . از مهم ترین ویژگی هایی که استفاده از اوبونتو میتواند داشته باشد سرعت و بهینه بودن بسیار بالا به نسبت ویندوز است و بابت استفاده عمومی میتوان از نرم افزارهای ابری اکسل یا ورد هم استفاده کرد

نسخه جدید با اضافه شدن برخی از امکانات و بهره بردای از زبان برنامه نویسی RUST بخش مدیریت و تخصیص حافظه را به میزان چشم گیری بهبود داده است و همچنین درایوهای سخت افزاری بیشتر را پوشش میدهد مثل NVIDIA virtual GPU (vGPU) . در این نسخه جدید امکان هسته با محاسبات لحظه ای نیز فراهم شده است که برای برخی از اپلیکیشن ها مانند Cloud RAN بسیار کاربردی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *