انواع روش های نصب و استقرار نرم افزار صندوق الحسنه تحت وب گندم

یکی از سوالاتی که همیشه از ما پرسیده میشود نحوه نصب و استقرار نرم افزار است از این رو به معرفی چهار روش استفاده و نصب نرم افزار صندوق قرض الحسنه گندم آشنا میکنیم. در این مقاله با انواع نصب نرم افزار از نصب روی یک سیستم – نصب روی شبکه داخلی شرکت – نصب روی شبکه داخلی و دسترس پذیر از روی اینترنت با دامنه یا ip ثبات و حتی نصب روی شبکه داخلی سراسری به نام اینترانت اشاره کرد . در ادامه با مزیت نرم افزار تحت وب به نسبت ویندوزی پرداخته شده که میتواند دسترس پذیری و هزینه های نگهداری را با صورت قابل توجهی کاهش دهد.

با ما همراه باشد و سوالاتی را که در خصوص نرم افزار قرض الحسنه تحت وب گندم را دارد با ما در میان بگذارید.

روش اول هاست و دامنه به صورت اینترنتی

بسیاری از کاربران امروز تمایل دارند که نرم افزار مالی و مدیریت قرض الحسنه خود را به صورت آنلاین و تحت وب داشته باشند برای این منظور بهترین روش استفاده از هاست های اشتراکی است که به وفور از نوع لینوکس وجود دارد اما به منظور خدمت رسانی بهتر خدمات هاستینگ با کیفیت با قابلیت نگهداری بکاپ دیتابیس تا ۳۰ روز را برای صندوق های قرض الحسنه فراهم کرده ایم . از طرفی اگر شما بخواهید از هاستینگ مورد نظر خود نیز استفاده کنید موردی در این خصوص وجود ندارد . این روش با اولین خرید نرم افزار گندم به صورت رایگان سال اول هاست و دامنه رایگان ارایه میشود که در سالهای بعدی نیاز به تمدید آن بر اساس قیمت سالانه است که این قیمت مبلغ بالایی نخواهد بود.

دسترسی به نرم افزار تحت وب از طریق اینترنت

 

روش نصب به صورت شبکه داخلی LAN

البته برخی از صندوق های قرض الحسنه به رقم مزیت های فراوانی که اینترنتی بودن دارد نمی خواهند در بستر اینترنت فعالیت کنید و تمایل دارند در شبکه داخلی خود به صورت IP محور از آن استفاده کنند . در این حالت نیز مشکلی از جهت نصب استقرار در شبکه داخلی نیز وجود ندارد . حتی این امکان را دارید که دسترسی اینترنتی از طریق  IP استاتیک مودم خود به کاربران خارج از شبکه نیز بدهید. در این روش نیازی به خرید و تمدید هاست و دامنه به صورت سالانه نیست .

شبکه داخلی lan

یک راهکار برای جاهایی که دسترسی به اینترنت ندارد استفاده از مودم های سیم کارت خور است که میتوان روی انها IP ثبات گرفت و با اتصال آن به صورت USB روی سرور دسترسی به کاربران خارج از سازمان را به صورت اینترنتی برقرار کرد.

wifi modem

 

روش نصب و استقرار در شبکه خصوص اینترانت

روش بعدی اجرای نرم افزار بر بستر اینترانت است این روش مورد توجه سازمان هایی است که از شبکه داخلی و سراسری خود استفاده میکنند نرم افزار گندم به دلیل بهره گیری از ساختار تحت وب خود این امکان را به شما می دهد که در بستر اینترانت از نرم افزار گندم استفاده کرد.

 

روش نصب روی یک سیستم یا لپ تاپ

نرم افزار گندم امکان استفاده به صورت تکی روی یک سیستم و یا رایانه شخصی را نیز دارد برای این منظور با نصب نرم افزار Xampp که حجمی حدود ۱۶۰ مگابایت دارد میتوان روی یک رایانه مانند سایر نرم افزارها نصب و استفاده کرد.

 

خوشبختانه استفاده از نرم افزار تحت وب امکانات زیادی را در خصوص استفاده ساده سایر کاربران برای شما فراهم خواهد کرد به طور مثال اگر دهها و صدها رایانه از نرم افزار گندم بخواهند استفاده کنند نیاز به نصب هیچ نرم افزار جانبی و پیش نیازی نیست و به تنهایی با داشتن یکی از مرورگری های فایرفاکس یا کروم به سادگی با وارد کردن آدرس دامنه یا IP شبکه میتوانند از نرم افزار صرفا با وارد کردن مشخصات ورود شامل (نام کاربری – رمز عبور) وارد حساب کاربری خود از نقش مدیر یا عضو شوند.

 

تفاوت نرم افزار تحت وب با تحت ویندوز و تحت شبکه چیست؟

در ایران شرکت های زیادی در حال تولید نرم افزار در پلتفرم ویندوز هستند این گونه نرم افزارها وابستگی شدیدی به نصب فقط روی ویندوز را دارد این نرم افزارها را میتوان روی شبکه نیز اجرا کرد یعتی روی هر سیستم باید نرم افزار به صورت مجزا نصب شود به شرط اینکه همه نیازمندی های سخت افزاری و سیستم عاملی را هر کلاینت داشته باشد به طور مثال اگر کامپیوتر کلاینت نتواند ویندوز ۱۰ را پشتیبانی کند عملا نصب برنامه روی کلاینت مقدور نمیشود .یکی دیگر از معایب نرم افزارهای تحت شبکه وابستگی به پشتیبانی همیشکی سیستم دارد یعنی در صورتی که ویندوز کلاینت تغییر کند لازم است از نو نرم افزار نصب و پیکربندی گردد بنابراین در جاهایی که تعدادی کامپیوتر دارند لازم است که هزینه های نگهداری نرم افزاری هم پرداخت کنند . برعکس در نرم افزارهای تحت وب صرفا با باز کردن مرورگر میتوان از برنامه استفاده کرد و هیچ وابستگی به توانایی سخت افزاری و نوع سیستم عامل وجود ندارد جالب است نه تنها به لپ تاپ و.. لازم نیست بلکه با گوشی یا تلبت کارکنان داخلی هم میتوانند از نرم افزار تحت وب قرض الحسنه به خوبی و با کیفیت بسیار بالا استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *